Strony

Obraz haftem krzyżykowym

Wiele razy widziałam piękne obrazy ,wykonane haftem. Najczęściej wykonane były haftem krzyżykowym  , ale również gobelinowym, a także wstążeczkowym. Dla mnie to zawsze są piękne dzieła sztuki. Największe wrażenie wywarł na mnie obraz wykonany haftem , a rozmiary jego to : wysokość 80cm ,a długość 147 cm. Obraz przedstawiał dzieło słynnego malarza, polskiego pochodzenia. Osoba wykonująca haftowaną replikę zadała sobie sporo trudu , bo nie tylko wyszywała nićmi ogromnych rozmiarów płótno  odpowiednio dobierając subtelne odcienie nici , ale przede wszystkim - mając szablon tego dzieła, powiększyła je!
To prawdziwa maestria.  
Przyszedł też czas ,że sama zaczęłam mierzyć się z haftem. Na początek wybrałam bukiet kwiatów w wazonie. 
Maki , irysy , rumianki- bardzo kolorowy bukiet. Wiedziałam ,że będzie to obraz oprawiony w ramy, a następnie powieszony na ścianę.



Obraz wykonany haftem krzyżykowym

Trochę więc emocji było przy tym, a jakże. Czasu też trochę potrzebowałam . Drobne krzyżyki. Ale poszło dobrze. 
Zyskałam tu nowe doświadczenie. A właściwie kilka cennych doświadczeń.
Wszystko zależy od tego co to ma być - docelowo.



Po pierwsze - do obrazów najlepiej stosować płótna sztywniejsze. 
Miękkie płótna bardziej nadają się do serwetek lub innych prac.
Jakość nici do haftu ma również spore znaczenie.
Producenci dbają o szeroką gamę kolorystyczną nici. Dzięki temu obraz haftowany nabiera jakby większej głębi.   
Dobra jakość nici do haftu zapewnia ,że nie tylko nici nie plączą się , łatwiej je rozdzielić . Ja wykonuję hafty dwiema lub trzema niteczkami - czyli rozdzielam cały motek. Bardzo ważne jest też, aby nici nie farbowały.
Swoją pracę- gotowy haft- zanoszę do pracowni, w której oprawiane są obrazy. Tam fachowcom zostawiam całą sztukę oprawiania . 
Obrazy  haftowane umieszczam za szkłem.
Haftu gobelinowego nie oprawiam w szkło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz