Strony

Serwetka haftem Richelieu


Serwetka haftem Richelieu

Haft Richelieu jest dość dawną techniką hafciarską. Mimo to  zawsze zachwycał mnie. Korzystając z różnych wzorów opracowałam swój projekt serwetki. Zbliżały się święta i szukałam wzoru kwiatowego, aby oddać wiosenny nastrój.Po wykonaniu całość faktycznie jest w tonacji wiosennej.




Docelowo serwetka jest przeznaczona na blat o ciemniejszym kolorze , ale gdy położyłam ją na blacie w kolorze ciepłej jabłoni , to nabrała jeszcze innego uroku. Zrobiłam na delikatnej bawełnianej tkaninie.


 Haft wykonany jest nićmi lekko połyskującymi. Ze splotu nici oddzielałam dwie niteczki , którymi wykonywałam cały haft. Brzegi zakończyłam szydełkową koronką. 


Serwetka haftem Richelieu- zbliżenie

Koronka





Z pewnością rodzaj tkaniny ma znaczenie . Sztywniejsze płótna układają się , jakby były usztywnione krochmalem. Ale też nieco trudniej poddają się haftom , szczególnie precyzyjnym. Moja tkanina  to zwyczajnie białe płótno, o fakturze gładkiej, miękkie. Jest to bardzo dobry rodzaj tkaniny do szycia powłoczek na poduszeczki dla niemowląt. 
Jak już wspomniałam , dobór nici ma dla mnie znaczenie. Kiedyś wyszyłam serwetkę. Na białym płótnie , a wzór miał dwa kolory: niebieski i żółty. Nici dobrałam patrząc tylko na kolory. Po wypraniu - serwetka była w zielonych plamach. 
No cóż, nietrudno domyślić się ,ale oprócz zawodu, rozczarowania , pytania - co teraz , pojawiła się lekka niechęć. Całą sprawę dokładnie przeanalizowałam. Od tamtej pory zwracam uwagę na rodzaj produktu.
Polecam taką rozwagę.
 Po co uczyć się boleśnie na własnych błędach , skoro można przejść przez już otwarte drzwi.
  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz