Strony

Serwetka wykonana szydełkiem - kwiat


Serwetka wykonana szydełkiem


Serwetki zajmują specjalne miejsce w mojej kolekcji .
Pewnie dlatego ,że można umieszczać nie tylko jako ozdobę na meblach , na półkach , ale np w koszyczku . Możliwości jest nieskończenie wiele.
Tak wiele  , jak nieskończenie mnóstwo jest nici , z których można robić serwetki. Nie tylko pod względem koloru. Ważna jest grubość nici, z jakiego surowca wykonana, czy ważny jest dla robótki połysk nici , czy lepsza będzie matowa , itp, itd. Producenci doskonale opracowują całą gamę wyrobów.  Można swobodnie zaspokoić wymagania i kreować swoje projekty.


Tak wygląda środek serwetki. 
Bardzo lubię kwiaty wykonane wstążeczką . Tu też mam kilka ciekawych prac. W kolejnych postach przedstawię swoje prace. Na zdjęciu widać różyczkę wykonaną z żółtej wstążki . Kilka różyczek takich właśnie  wszyłam do kilku innych koronek.

Ta serwetka wykonana jest właśnie z bawełnianych nici.
Ponieważ jest przeznaczona na dekorację samodzielną  więc użyłam tu nici sztywniejsze , ale cienkie. Cały efekt , skończonej robótki , prezentuję  na zdjęciach. Minęły czasy , kiedy krochmaleniu poddawano pościel, serwetki, ściereczki. Chociaż przygotowanie krochmalu nie jest specjalną sztuką, to w sklepach można spotkać specjalne usztywniacze w aerozolu. Ale odzywa się aspekt alergików. Spotkałam się z tym ,że alergicy źle reagują na takie potraktowanie serwetek , choćby. Nie jestem alergikiem , ale uzasadnienia jakie podają alergicy przemówiły do mnie. Dlatego wolę zrobić jakąś pracę z dobrze dobranego materiału. To nawet wygodne. Nie trzeba krochmalić.
A w tej serwetce jest to dość ważne. Każdy płatek wykonany jest z dość ściśle wiązanych półslupków. Dodatkowo każdy płatek jest prawie samodzielny.  Gdy jest wilgotno , płatki mogą lekko zwijać się. Sztywniejsza nitka daje komfort taki  ,że zbyt szybko płatki nie zwiną się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz