Strony

Szydełkowa koronka brzegowa i różyczki ze wstążek - do ręcznika

Ogromną moją pasją są robótki ręczne. Chyba trudno było by mi znaleźć dzień kiedy zupełnie nic nie robiłam . Oczywiście mówię tu o dniach , kiedy jestem w domu. Nawet kiedy nie zajmuję się robótką to przeglądam literaturę pod kątem robótek ręcznych. I tak wpadł mi w ręce obrazek , na którym wykonano wykończenia koronkowe wszystkiego chyba , co było wówczas w fotografowanym domu...
Stworzyłam więc własny projekt koronki brzegowej ręcznika.


















Ręcznik jest w kolorze jasnej zieleni. Jest to dość gruby , mięsisty ręcznik.
Do grubości faktury ręcznika musiałam dobrać odpowiednio grubsze nici.
Dzięki temu zachowałam proporcjonalność. Nie ma nagłego przejścia z grubego w cienki i odwrotnie.
Koronkę do ręcznika wykonałam oddzielnie. Jest to prosty splot . Najpierw zrobiłam trzy rzędy siateczki pełnymi słupkami. Kolejny rząd to półsłupki. . Dzięki temu pełne słupki trzymają się dokładnie tam , gdzie chciałam.Od tej pory zrobiłam prostą siateczkę , która jest zakończona ściegiem wachlarzykowym. Siateczka jest zrobiona z sześciu oczek łańcuszka zamkniętych oczkiem ścisłym.


Koronka wykonana szydełkiem i różyczki ze wstążek





Kiedy przyszyłam koronkę do ręcznika czegoś mi zabrakło. Jakoś było monotonnie. Wtedy postanowiłam ozdobić ręcznik różyczkami.


Koronka szydełkowa i różyczki ze wstążek


Różyczki wykonałam ze wstążek.  Gałązka i liski są również wykonane wstążką.
Całość prezentuję na zdjęciach.
Ręcznik z koronką brzegową zyskał sporo. Cały ręcznik jest jednolity, nie ma żadnych wzorów. Ta koronka szydełkowa ożywiła.
Wkrótce przedstawię , w jaki sposób wykonuję różyczki ze wstążek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz