Strony

Bluzeczka robiona na drutach

Właśnie , w tytule bloga czytamy :" Robótki szydełkowe , hafty i....."
Pora więc najwyższa ,żeby uzupełnić , co jest dalej , za  tym "i...."
Tu jest kilka moich innych prac ręcznych. 
Do sedna. 
Jakiś czas temu oglądałam gazetę ze sweterkami. Jeden z tych swetrów przypadł mi mocno do gustu. 

Bluzka zrobiona na drutach
Zaczęłam go "rozpracowywać". Nie bez powodu używam tego określenia. Bo gazeta była w języku węgierskim. To bariera nie do przebrnięcia. Dlaczego? Ponieważ nie ma żadnego wyjaśnienia oznakowania schematu. Czyli trudno go było zapisać w takiej postaci , która jest zrozumiała  dla każdej dziewiarki.
Ale znalazłam na kolejnej stronie schemat do tego sweterka.
Ucieszona , zaczęłam robić próbkę. Zwykle robię małą próbkę. W ten sposób widzę, jak układa się wzór, jakie nici pasują do tego wzoru. Ogólnie daje mi to dokładny obraz tego , co zamierzam.
I tu napotkałam na kolejną przeszkodę. 
Wzór:



Schemat był tak opracowany ,że nie wynikało z niego wiele ważnych szczegółów. Objaśnienia są mało zrozumiałe.... . Chcąc mieć taki sweterek musiałam rozrysować schemat na większym arkuszu. Dopiero wtedy "złapałam" cały ciąg wzoru.I ruszyłam z pracą. 

Schemat wzoru do bluzki zrobionej na drutach


Efekt ? 
Zrobiłam biały golf. Super się go nosi. Jest z białej anilany. Tu pasuje tylko cienka nitka. 
Ale , niedługo później , zostałam poproszona , żeby zrobić tym wzorem inny sweterek.
I tak powstał  kolejny sweterek w kolorze brzoskwiniowym.



Bluzka w kolorze brzoskwiniowym zrobiona na drutach

Prezentują się bardzo ciekawie.
Pokazuję tu i sweterki, i schemat , który sama opracowałam.

3 komentarze:

  1. Podziwiam, podziwiam i jeszcze raz podziwiam. O ile umiem zrobić "zwykły" sweter, czasami nawet z warkoczem ! To taki wzór jest dla mnie nie do ogarnięcia ! To jest piękne ! Nie mam kłopotów z irlandzką koronką, która przy tym wzorze wydaje mi się bagatelą. Już przy drugim rzędzie bym się pomyliła i .... co by z tego wyszło ? Jak Ty to robisz ? Tak mi się podobają te sweterki 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam szczerze, tym bardziej, że sama rozpracowałaś wzór. Wykonanie perfekcyjne :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. https://wrytmnici.blogspot.com/10 kwietnia 2017 04:14

    Dziękuję bardzo. Pozdrawiam Aleksandra

    OdpowiedzUsuń