Strony

Haftowana powłoczka na poduszkę

Przytulność wnętrza to nie tylko nasza aranżacja, serwetki, figurki, zdjęcia itp. Bardzo lubię poduszki, podusie, wszelkiego rodzaju dodatki leżące na sofie, ułożone na obszernych fotelach. Pomysłów na poduszki, jasieczki jest niezwykle dużo. Przeglądając wzory, schematy trudno jest wybrać tę jedną, jedyną , najpiękniejszą . Jest bardzo dużo pięknych wzorów. Przynajmniej ja miałam spore dylematy. Oglądałam wzory w internecie, czytałam gazety, książki. Istny zawrót głowy.

 Pewnego dnia znalazłam się na wystawie rękodzieła , wszelakiego.
To był dopiero zawrót głowy.  
Nie można spokojnie przejść obok wystawionych eksponatów. trudno jest zachować obojętność. Tyle pięknych rzeczy!
Moją uwagę przykuły wzory wschodnie. Tureckie , ukraińskie. Piękne też były bułgarskie, rosyjskie. Co tu dużo mówić. Rewelacja. Jeden dzień na taką wystawę- stanowczo za mało. 
Wzory wschodnie zainspirowały mnie ogromnie.  Wtedy narodził się pomysł wykonania powłoczki na jasieczek . 
Kolorystyka mojego wnętrza jest głównie biała. Więc każdy , niemal, kolor pasuje do białego.
Zabrałam się do szukania wzoru na jasieczek. Zdecydowałam się na jeden motyw, który jest dla kontrastu, wykonany dwoma kolorami.

 
Haftowana powłoczka na poduszkę




Powłoczkę wyszyłam haftem krzyżykowym podwójnym.
To dwa krzyżyki nałożone na siebie. Dlaczego?
Dlatego, że taki jest wymóg orientalnych wzorów podstawowych.
Powłoczka posiada haft z jednej tylko strony.
 
Powłoczka wyszyta haftem orientalnym




Na odwrocie jest tkanina, w którą wszyłam zamek błyskawiczny- do wkładania poduszki. Z tej samej tkaniny jest falbanka.
Cała podusia ma wymiar 40x40 cm. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz