Strony

Kwiat wykonany szydełkiem


Coraz bliżej do wiosny. Wypatrujemy wszelkich oznak wiosny. Jest ich już sporo. Pojawiają się pąki na drzewach, zakwitają pierwsze kwiaty, słychać głos przylatujących ptaków. Wśród tych wszelkich oznak , z pewnością , nie można pominąć kwitnących forsycji. 
Kwiat, który wykonałam szydełkiem, jest bardzo podobny do forsycji, aczkolwiek dość duży. 
Forsycja wykonana szydełkiem

W kilku krokach pokażę, jak go wykonałam.

Zaczęłam od zrobienia szydełkiem taśmy koronkowej. 



Wystarczy taka długość, aby  pojawiły  się cztery płatki tego pięknego wiosennego kwiatka.

Jak wspomniałam, jest to typowa taśma koronkowa.A więc na jednym boku ma małe dziurki. Wykorzystałam je, aby przewlec  kolorową tasiemkę.


Mój kwiat jest żółty, więc zachowując wszelkie cechy kwiatka , przewlekłam zieloną wstążkę.
Wszystkie kolory można dowolnie dobierać, każdy ma swoją wizję, swoje upodobania.
Następnie ściągnęłam wstążkę, aby cała koronka znalazła się w "pęku", który następnie związałam tą właśnie wstążką.

Dwa kwiaty wykonane szydełkiem

Teraz wystarczy wymodelować płatki.
Kwiatek przymocowałam do koszyka oraz do serwetki.


 
Kwiat wykonany szydełkiem-ozdoba koszyczka