Strony

Haft wstążeczkowy


Haft wstążeczkowy


Robótek ręcznych nauczyły mnie Babcia i Mama. Widząc, jakie tworzyły rzeczy, moje zainteresowanie w tym kierunku  rozwijało się coraz bardziej. Wraz z nim rosła moja ciekawość dotycząca przodków rodu. Zbierałam, zapisywałam historie rodzinne. Zaczęłam też gromadzić zdjęcia i wszelkie pamiątki rodzinne. Dotarłam do najstarszego, w rodzie, albumu ze zdjęciami. To było przeżycie! Album przeszedł swoje....   Wówczas postanowiłam zrobić pewien rodzaj obwoluty do albumu.
Z miękkiego płótna  lnianego uszyłam  prostokątną kopertę .  Tu muszę nadmienić, że wszystko szyję ręcznie. Całość ozdobiłam różyczkami ze wstążek. Ten haft wstążeczkowy jest jednocześnie i ozdobą, i ma pewne znaczenie symboliczne.
Haftu wstążeczkowego uczyłam się sama. 



Do zszycia całości zastosowałam kordonek. Od góry, obwoluta jest zszyta ręcznie, nićmi w kolorze ecru.
Na haft wstążeczkowy użyłam wstążek satynowych. Do wykonania gałązek wykorzystałam włóczkę, która została owinięta wstążką.
Tak powstała obwoluta z haftem wstążeczkowym.
Album ze zdjęciami rodzinnymi mieści się  idealnie.

Róże haftem wstążeczkowym

5 komentarzy: