Strony

Haftowany biały kwiat na Dzień Matki

Haftowany biały kwiat

Dziś jest 26 maj. Najpiękniejsze święto, Dzień Matki. 
Święto wzruszające, wypełnione miłością niezwykłą.
 Bo niezwykłe jest uczucie łączące matkę i jej dziecko.
Na to święto, dla Mamy, przygotowałam haftowany  biały kwiat.

Haftowany kwiat 3D

Na płótnie wyhaftowałam, ściegiem atłasowym, kontur kwiatka.
Środek i  płatki kwiatka pokryłam różnymi rodzajami haftu.
Następnie, na sztywniejszym szyfonie  narysowałam płatki kwiatka. Każdy płatek został osobno  wyhaftowany ściegiem atłasowym. Dodałam też pętelki na powierzchni płatków. Każdy płatek został wycięty i przymocowany do płótna, w miejscu, w którym zaczynał się płatek haftowany na płótnie. Łodygę i jeden z dwóch listków wyszyłam ściegiem podstawowym. Drugi listek został wyhaftowany na oddzielnym kawałku płótna, ale wcześnie podłożyłam cieniutki, plastyczny drucik. Drucik ułożyłam na konturze listka. Przymocowałam delikatnie fastrygą i obszyłam.
Po wycięciu gotowego listka wystarczyło nadać mu odpowiedni kształt.  Ten cienki, plastyczny drucik umożliwia kształtowanie listka, w dowolnym kształcie. Przyszycie listka z drucikiem nie stanowiło najmniejszego problemu. Drucik został umocowany na lewej stronie robótki. 
 
Haft 3D





Bardzo lubię tę technikę wyszywania. W niektórych książkach ta technika nazywana jest stumpwork.
Do robótki wykorzystałam białe, cienkie, lniane płótno. Nici z firmy DMC. Prezent dla Mamy zrobił wrażenie.

4 komentarze: