Strony

Na półce z książkami i czasopismami



Moje robótki ręczne to prace wykonywane szydełkiem, na drutach, hafty. Dość wcześnie poznałam podstawy tych prac.
 Uczyłam się od mojej Mamy i Babci. Widziałam, jakie   piękne robótki wykonywały.  

Przyszedł jednak czas, kiedy dalsze tajniki zaczęłam poznawać już sama.....

Wówczas bardzo zainteresował mnie periodyk, w którym było chyba wszystko na temat robótek ręcznych. Ukazywał się cyklicznie. Kiedy tylko miałam możliwość, to nabywałam kolejne wydanie. Tak, powoli, tworzyłam kącik literatury związanej z moimi zainteresowaniami.  
Pismo, o którym chcę dziś napisać , jest dość szczególne. 
Co w nim takiego szczególnego ? 
Wszystko. 
I to jest bardzo prawdziwa odpowiedź.



W każdym numerze  były prezentowane robótki z niemal każdej techniki rękodzielniczej.  W każdym numerze były ukazane  nowe , nawet zupełnie nieznane, techniki. Były one przedstawiane  bardzo szczegółowo, krok po kroku. Wszystko  zilustrowane pięknymi zdjęciami.
Pojawiały się więc frywolitki, haft igłowy, hafty jakobińskie, prace ceramiczne, tworzenie z koralików i wiele, wiele innych. 
Inspiracji było tam niezwykle dużo. 
Do dziś , przeglądam strona po stronie i ciągle jest coś, co odkrywam, jakby na nowo.
W każdej gazetce był kącik porad. To były bardzo przydatne wskazówki !
Wewnątrz  pisma znajdowały się  arkusze ze schematami, wzorami, szablonami. 
Zawarte tam wzory wielokrotnie inspirowały mnie do kolejnej robótki.
Nie odtwarzałam dokładnie podanego wzoru, ale kilka moich pomysłów zostało zainspirowanych  treściami  zawartymi  w piśmie.



Najważniejsza moja praca , która powstała na bazie wzoru przedstawionego w periodyku to haftowany obraz. Obraz ten miał szczególne przeznaczenie i szczególne znaczenie. Przedstawię go w kolejnej części.
Wiem, że dziś to pismo nie jest już publikowane. W to miejsce pojawiły się inne, piękne,  o dużej sile inspiracyjnej,  periodyki. 
O tym czasopiśmie  ( którego nazwy nie podaję), napisałam dlatego, że właśnie  w nim znalazłam swoją pierwszą pracę.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz