Strony

Biała serwetka

Szydełkowa biała serwetka i mak





Nie pierwszy to raz, kiedy oglądając wzory serwetek , i nie tylko, zobaczyłam coś, co wiedziałam, że zrobię. Chociaż w przypadku tej serwetki, ważne jeszcze było, żeby była to taka serwetka, która wniesie dużo jasności. Rzecz w tym, że miejsce, do którego jest przeznaczona, jest dość ciemnym kącikiem. Obok stoi wiele kwiatów, które nieco zacieniają. Ta serwetka jest absolutnie doskonałym wyborem , do tego miejsca.
Jest to serwetka wykonana szydełkiem. Wzór jest dość prosty, ale zmodyfikowałam go nieco. W oryginale miało być pięć pętelek narzuconych na szydełko, do przerobienia w jedno oczko. Ja zrobiłam tylko trzy. Dzięki temu  serwetka jest nieco ażurowa. Taki efekt był ważny, bo serwetkę wykonałam z  nici bawełnianych Almina. Jest to dość ciężka nitka. Połączenie więc grubości nitki ze wzorem dało oczekiwany, przeze mnie, efekt. 


Wokół serwetki wykonałam koronkę brzegową, która jest wrabiana- nie doszywana.
Ale nie umiałam obojętnie przejść obok maku. 

Mak wykonany szydełkiem
Szydełkowy mak
Kwiat maku kontrastuje efektownie na tle białej serwetki. Mak zrobiony jest również szydełkiem. Ma dodatkowo wszyte czarne koraliki na obrzeżu czarnej nici. Mak zrobiony został z nici Coast, Anchor.

12 komentarzy:

  1. Kwiat maku jest cudny!!! Serwetka sliczna o gratuluje wyboru i dopasowania do miejsca docelowego:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie pozdrawiam , a przede wszystkim - bardzo dziękuję

      Usuń
  2. Mak może też ozdobić koszulę, albo sukienkę:) Fajne ! Pozdrawiam Olu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, kwiat maku może być ozdobą o wielu zastosowaniach.

      Usuń
  3. Śliczna serwetka, a mak cudowny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serweta piękna, ale mak jest cuuudowny! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Très, très joli !!!!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  6. Alexandra, si tu veux le shéma du napperon, il me faut ton adresse mail...
    La mienne est sur mon blog.
    Bon après-midi !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy i bardzo oryginalny wzór a wrabiana koronka jest idealnym uzupełnieniem serwetki, bardzo mi się podoba. Mak jak prosto z ogrodu,pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń