Strony

Na powitanie lata

                                                  Lato

Kwiaty szydełkiem
 Na powitanie lata przygotowałam kolorowy bukiet. Cały bukiet kwiatów jest wykonany szydełkiem.
Tłem do bukietu jest wiązka zbóż, które zdobyłam na pobliskim polu.
Kilka słów o moich kwiatkach.
Maki: są tu trzy dojrzałe maki, ale każdy jest nieco inaczej wykonany.
Mak z lewej strony bukietu  ma wykonane podwójne płatki. Pozostałe maki są pojedyncze. Środki maków są doszywane.
Każdy jest zrobiony szydełkiem, ma wszyte czarne koraliki. 
Jest też pączek makowy, pąk lekko rozwinięty i dwa koszyczki makowe, po przekwitnięciu maku.

Rumianki : na  kręgu z półsłupków zrobiłam płatki, które wypełniłam słupkami. Środki rumianków są doszyte.

Chabry- nie są dokładnie takie, jak rzeczywiste. Moje niebieskie kwiatki są wykonane podobną techniką jak rumianki.  Środki tych kwiatków wypełniłam pręcikami w kolorze niebieskim. 
Niestety, nie zrobiłam pręcików. Są to dodatki kupione ...

Cały bukiet ułożyłam na kłosach zbóż.

Letnie kwiaty szydełkiem
Tak witam Panią Lato.

Nie mogłam pominąć jeszcze biedronki.  To takie bardzo letnie stworzonko.
Również wykonane szydełkiem.

I jeszcze odrobina mojej twórczości , fragment wiersza :


Lato,
Piękna Pani,
w  sukni z tysiąca wonnych kwiatów,
spojrzeniem radosnym i jasnym, jak  błękit nieba,
uśmiechem promieniejącym, jak  złote słońce,
przybyłaś ...
z radosnym śpiewem ptaków,
z koszem pachnących, soczystych owoców,
z zapachem morskiej bryzy,
z łanem zbóż,
może zostaniesz , na zawsze już?

25 komentarzy:

  1. Na pewno Lato będzie bardzo ładne, skoro je tak pięknie przywitałaś. Brawo :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny bukiet! Cała kompozycja wspaniale się prezentuje :) Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny bukiet! Ale szczególnie podobają mi się maki :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bukiet robi wrażenie , jest uroczy :)
    Wiersz - kręci się łezka w oku :) O tak zostań lato z nami na zawsze !

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny bukiet. Bardzo szczegółowo i fachowo opisałaś jak powstawał. Niestety szydełko nie jestmoją domeną więc nie powtórzę, ale chętnie popodziwiam. Wiersz o lecie doskonale odzwierciedla emocje, jakie niesie ze sobą lato. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  6. So lovely crochet creations! Love them, my friend!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny bukiecik! Niech lato będzie takie piękne!!! Pozdrawiam Olu!

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie cudności! marzy mi się przygotowanie naszyjnika z takich właśnie, szydełkowych, polnych kwiatów - zdradź proszę, skąd schematy? Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za potwierdzenie,że wiadomość dotarła. Chętnie pomogę, gdyby była potrzeba. Jak zrobisz kwiatki, to proszę , pokaż swoje dzieło. Czekam :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Przepiękny letni bukiet, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny szydełkowy bukiet kwiatów :**Podoba mi się :**

    OdpowiedzUsuń
  11. Magnifique bouquet !
    Merci pour la visite et excellente semaine !!!
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowity bukiet! Rozkwit lata w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Прекрасный летний букет!!! Хорошей недели!!!
    Piękny letni bukiet!!! Dobrego tygodnia!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. A lovely comment on my blog brought me to this blog filled with fascinating handicraft of yours. What a lovely summer bouquet! The collaboration of grain ears and crocheted flowers are so nice and I also love the ladybird.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowny bukiecik!!!Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Amazing flowers and lovely blog. Thank you for sharing your work.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne :) wyglądają jak żywe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękna kompozycja, perfekcyjne kwiaty - bardzo ciekawy pomysł na powitanie lata

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczny bukiet 😊 piękne kolory, aż się ciepło na duszy robi 😍

    OdpowiedzUsuń