Strony

Szydełkowe ozdoby czyli serwetki z owocami


Bardzo serdecznie witam nowych gości  i wszystkich odwiedzających mnie tu, w  świecie robótek ręcznych.
Dziękuję za odwiedziny, komentarze. Każda opinia jest dla mnie istotna. 

Pozdrowienia


W kalendarzu jest  lato, ale za oknem póki co , to bywa i wrześniowo, i  czasem ...listopadowo.... Brrr!!!!
Ale nic to! 
Postawiłam sobie kilka celów do osiągnięcia. Zaraz podzielę się z Wami, moi Drodzy, tym, co już udało mi się zrealizować. 

Z dzieciństwa pamiętam , jak Babunia i Mama zamykały lato w słoikach. 
Tak mówiły. 
Obrazowo. 
Powstawały wszelkie przetwory z owoców, warzyw. Jesienne zbiory również trafiały do słoików. A te przysmaki  gromadzone były w bardzo zimnej spiżarni. Stały równo, jak żołnierze na baczność. Ile tam było kolorów! Czasem wystarczyło popatrzeć, aby nacieszyć oko.

Tradycyjnie , ja również zamykam lato w słoikach. Gromadzę tylko niektóre owoce, zgodnie z upodobaniami. Najbardziej smakują truskawki.
 
Szydełkowe serwetki z truskawkami

Tegoroczne słońce nie pozwoliło na pełnię dojrzałości owoców.   Czekałam do ostatniej chwili, aby truskawki zyskały słodycz, ale ile można ?
 



Zamknęłam w słoiczkach trochę letnich truskawek. 
Na nakrętki nałożyłam serwetki, maleńkie szydełkiem zrobione serwetki. 
Do nich doszyłam truskawki  z listkami i kwiatkami kwitnących truskawek.
Zrobiło się bardzo kolorowo. 





A teraz więcej szczegółów :


Serwetki szydełkowe z truskawkami wykonanymi szydełkiem



Serwetki wykonałam szydełkiem, z nici DMC. 
Owoce truskawki, listek truskawki i kwiat truskawki są wykonane  również szydełkiem. Użyłam tu nici Aida. Jest to sztywna nić, która pozwala stworzyć i zachować sztywną formę  robótki. Nie jest konieczne krochmalenie.
Moje serwetki szydełkowe prezentuję poniżej w całej okazałości:

Serwetka szydełkowa
Serwetka szydełkowa

Serwetka szydełkowa
Serwetka szydełkowa
Po wykonaniu szydełkiem serwetek, zblokowałam je. Wykonałam szydełkiem truskawki, które mają miękkie wypełnienie. Wykonałam ściegiem irlandzkim listki truskawkowe. Kwiatek truskawki jest również wykonany szydełkiem. 
Serwetki są ażurowe więc łatwo przeciągnąć sznureczek ściągający. Na końcach sznureczka są doszyte owoce i elementy roślinne.

36 komentarzy:

  1. Piękne słoiczki i jakie smakowite :)). Bardzo fajny pomysł. Pozdrawiam serdecznie :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Małgosiu.Doceniam. Pozdrawiam serdecznie.
      Znacznie cieplej niż to Słońce....
      Ola

      Usuń
  2. Tak przystrojone słoiczki to można zjeść samymi oczami :)
    Świetny pomysł i super wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Magnifique !!!! Et si original !!!!
    Bon dimanche !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne, taki komplecik na prezent idealny, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, prezent bardzo ciekawy. I zawartość słoiczka i ozdoba. Dziękuję. Pozdrawiam

      Usuń
  5. oj, jakie cudności! tak przystrojone słoiczki z wspaniałą zawattością będą cieszyć i podniebienie i oczy w chwilach, gdy owoców już nie będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Absolutnie tak będzie. Szkoda, że sezon na takie smakowite owoce jest tak krótki... Pozdrawiam. Ola

      Usuń
  6. Cudowne! Już sobie wyobrażam te słoiczki na półce, aż żal będzie je otwierać :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pewnie otworzymy je, a na pamiątkę pozostaną zdjęcia :) Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  7. Очаровательные крышечки на банки!!! Очень мило)))
    Urocze czapki na banki!!! Bardzo ładny)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Спасибо за добрые слова. Я радa быть za сердечное мнение. Cердечно Приветствую

      Usuń
  8. Cześć! Myślę, że to doskonały pomysł, aby przechowywać owoce, truskawki są moim ulubionym.

    szczegół szydełka jest piękne!

    Tu trabajo es de lo más bonito que he visto, un detalle hermoso y muy alegre. Saludos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por sus amables palabras. Fresas sąrównież mi fruta favorita. Saludo cordialmente. Ola

      Usuń
  9. I love your crochet, Aleksandra. So beautiful strawberries and flowers! Wonderful colours! You are great!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for the very nice opinion. Send you my greetings

      Usuń
  10. Słoiczki wyglądają niesamowicie i aż żal będzie chyba je otworzyć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę tak.... Ale ozdoby przechowane , znajdą swoje zastosowanie w następnym roku.

      Usuń
  11. Cudeńka!!!Wspaniale się prezentują!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  12. PIĘKNE!!!
    Zal byłoby mi otwierać taki słoiczek, ale w sumie ozdobę można zostawić na kolejne :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję. Nic dodać, nic ująć. Dokładnie tak się sprawy mają. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Uroczy pomysł, w stylu retro. Pozdrawiam ciepło. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialny pomysł, a wykonanie perfekcyjne! Bardzo mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne ubranka mają Twoje słoiczki, Olu!
    Można jeść oczyma :-)
    Pozdrawiam słonecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za ciekawą opinię. Pozdrawiam bardzo serdecznie , również. Ola

      Usuń
  16. These crochet white jar covers with strawberry, strawberry flower, and leaf are so lovely. The jam container looks standing with an elegant lace hat. You’re so talented and creative.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Yoko, thank you very much for the very nice opinion. I am so happy reading your comments. Have a very nice and happy holiday. Lots of sun. I am looking forward to you.
      Ola
      :)

      Usuń
  17. Cudnie sie prezentują!!! No ekstra sa, bardzo mi sie podobaja:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześliczne i pomysłowe ozdoby na słoiczki,oczarowaly mnie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń