Strony

Słońce


 Jest lipiec, pełnia lata. Upalne, gorące słońce, piękny błękit nieba. Wokół mnóstwo kwiatów, pięknie kwitnących, rozsiewających niezwykłe aromaty. Kwitnące lipy, falujące pola zbóż, aromatyczne truskawki, soczyste czereśnie....  

W tej tonacji powstała kolejna moja serwetka - SŁOŃCE.

Serwetka Słońce


Zrobiłam ją szydełkiem , z nici DMC.  Kolor nici - żółty- to jedyny odcień , jaki jest dostępny w sprzedaży.  Identycznie jest z innymi kolorami. DMC proponuje nici w kolorystyce podstawowej, nie ma odcieni w danym kolorze. 


Schemat, który miał mi posłużyć za wzór do wykonania, okazał się mało przydatny. Od pewnego czasu gromadziłam wzory i schematy do robótek ręcznych. Niektóre ze zbiorów otrzymałam , inne wyszperałam z różnych książek, czasopism.  Słowem, niektóre z "okazów" mają już swój wiek. Ten schemat był przedstawiony w dość skromnym wycinku. Nie miał pokazanych pełnych sąsiednich powtórzeń. Koncentrował się na środkowym  elemencie. Dodatkowo, było wskazanie , że należy w kilku miejscach odciąć nitkę, aby przejść do kolejnego np, okrążenia. A napisy widniejące obok schematu są , chyba, w języku japońskim....???
Mnie udało się odtworzyć całość, czyli : dokładnie jak wyglądają sąsiednie elementy, a także wykonać serwetkę bez ucinania nitki, na żadnym poziomie. Nitkę ucięłam dopiero wtedy, gdy serwetka była cała gotowa.
I pojawiła się moja wątpliwość. Czy ta serwetka już jest całością? Brakowało mi jakiegoś zakończenia. Wydawała się nieco - pusta. Przecież to widać, że coś jej brakuje....
 
Serwetka szydełkowa w podstawowym kształcie

Metodą prób i błędów , szukałam , wreszcie wybrałam.  Serwetkę wzbogaciłam dwoma elementami. Na obwodzie zrobiłam  koronę z maleńkich wachlarzyków. Natomiast środek serwetki ozdobiłam okręgiem wykonanym z identycznych wachlarzyków. Jest to środek dorobiony , na stałe.  Dopiero wtedy uznałam, że jest to efekt finalny.
 
Serwetka szydełkowa po dodaniu małych ozdobników

 I jeszcze jedno, ważne wyjaśnienie. Serwetka jest jedna. Owszem , sprawia wrażenie , jakby to były różne. To wrażenie to kolor. Serwetkę z niewykończonym obrzeżem sfotografowałam na jaśniejszym tle. A tę, nieco wyżej przyciemniłam. W ten sposób pokazuję dodatki, które ją wzbogaciły.





Serwetka ta jest jednocześnie moim serdecznym pozdrowieniem dla wszystkich Czytelników i Gości odwiedzających mojego bloga.
Bardzo mi miło gościć Wszystkich.  
Z pozdrowieniami

Serdecznie pozdrawiam 

Je salue

Greetings

поздравления
Saludo! 

私は挨拶します
 
 

16 komentarzy:

  1. Superbe napperon ! Magnifique bouquet !!!!!
    Bon week-end !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  2. Serwetka jest piękna i te ostatnie zdjęcie wazonu kwiatów na serwecie wygląda to jak z obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lato u Ciebie kwitnie i pachnie, ta słoneczna serwetka bardzo ładna jest

    OdpowiedzUsuń
  4. Incantevole centrino, ottima esecuzione!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tym wykończeniem faktycznie bez tego wyglądała jakby czegoś tu brakował, serwetka w tym słonecznym kolorze bardzo mi się podoba, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. I love the yellow motif and the flower bouquette, Aleksandra!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wzbogacona wersja jest bardzo śliczna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna, słoneczna serwetka!
    Twoje wykończenie dodało jej niesamowitego uroku - szczególnie ten środek zachwyca :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. I’m amazed how one addition of small ornament makes difference. I like your napkin sun. To me, it doesn’t look like a scorching and sizzling summer sun of my country but perhaps softer, gentler sun of your summer. . The flower arrangement is so gorgeous.

    Yoko

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna serwetka!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio bardzo brakuje nam słońca, Twoja serwetka jest przeuroczym substytutem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem czemu myślałam, że prowadzisz bloga na temat kosmetyków. Cóż za miła niespodzianka :) Piękne wyroby!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Czytam kilka ciekawych blogów o kosmetykach. A robótki to moja pasja od wielu lat. Zapraszam. Pozdrawiam

      Usuń