Strony

Szydełkowe zakładki do książek



Szydełkiem wykonuję wiele różnych robótek. Ta przygoda trwa już sporo . 
To jednak nadal odkrywam niezliczoną ilość  możliwości, jakie daje szydełkowanie. Wzornictwo, możliwości zastosowania, formy.....
To chyba niewyczerpane źródło.
Producenci nitek nieustannie poszerzają gamę swoich produktów. Kolorystyka nici jest niezwykle bogata. Wręcz oszałamiająca. Przynajmniej ja tak to postrzegam. Gatunek nici, ich miękkość, grubość, elastyczność  pozwalają właśnie na kreowanie wszystkiego, niemal, co podpowiada  własna wena twórcza.
Tak, mniej więcej, było właśnie  u mnie, ostatnio.
Przyczynkiem do powstania  prezentowanych dziś prac było odkrycie innego rodzaju nici Aidy. Nici, która jest w niezwykle bogatej gamie kolorystycznej , jest nicią dość sztywną, ale miękko układającą się w robótce.
Lato jest deszczowe. Czas jakby sam sprzyjał do sięgania po robótki i do czytania. Robótki swoje pokazuję  tu , na blogu. Książki, bywa ,że czasem pochłoną mnie swoją lekturą , nadmiernie...
Połączyłam więc robótki szydełkowe , książki. A jeżeli jeszcze moja praca będzie inspiracją dla Mam , Babć, których pociechy pójdą we wrześniu do szkoły, to będzie mi bardzo miło.
Tak więc powstały szydełkowe zakładki do książek :

Szydełkowa zakładka do książek




Kolejna zakładka do książki, wykonana  również szydełkiem , to lekka modyfikacja koronki brzegowej. Dodatkową ozdobą jest tu wstążeczka. Jeden koniec wstążeczki jest nieco dłuższy. To zabieg celowy. 
Szydełkowa zakładka do książek

 Ta szydełkowa zakładka pięknie prezentuje się na tle zielonych roślinek.










Kolejna zakładka szydełkowa to instrument muzyczny... Jest dość sztywna, aby odtworzyć i zachować naturalne elementy budowy tego instrumentu  :)

Szydełkowa zakładka do książek
Szydełkowa zakładka do książek




Kolejna zakładka szydełkowa to róża. Wykonałam ją z trzech kolorów  nici.

Szydełkowa zakładka do książek



Szydełkowa zakładka do książek




Szydełkowa róża jako zakładka do książek




Szydełkowa róża






51 komentarzy:

  1. Cudne zakładki do książek :)
    Ta ze wstążką bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że przyda się taki pomysł dla dzieci. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Piękne zakładki! jak bym miała wybierać dla siebie to albo różę albo z koronki brzegowej. Są piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię. Rzeczywiście te dwie są bardziej kobiece. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję. Pozdrawiam serdecznie.
      Podziwiam biżuterię.
      Ola

      Usuń
  5. Ces marque-pages sont tous magnifiques !!!!
    Bonne fin de journée !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci beaucoup pour l'examen agréable. Merci de votre visite. Je vous invite cordialement. Cordialement. Ola

      Usuń
  6. Przyszłam i ja w odwiedziny i zostaję tu na dłużej:-). Szydełko jest moją słaba stroną, więc wielki pokłon w stronę tych wszystkich pięknych i misternie wykonanych robótek. Bardzo ciepło pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękne wyróżnienie, dla mnie.Bardzo dziękuję za opinię. Ogromnie cieszę się, że spotkałyśmy się. Podziwiam również śliczne prace na drutach. Zapraszam do siebie, zawsze. Serdecznie i cieplutko pozdrawiam.
      Zaszczycona.
      Ola

      Usuń
  7. Szydełkowa róża jako zakładka najpiękniejsza <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz. To dla mnie miłe słowa. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. I love your beautiful bookmarks, Aleksandra. They are fabulous!!! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much for the comment. It is very nice to read your words, to know, that YOU JUST ARE, I am looking forward to you , Dear Friend. Kisse, Ola.

      Usuń
  9. Czytanie z taką zakładką będzie jeszcze większą przyjemnością.
    Śliczne są, a moja faworytką jest koronkowa.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i komentarz. Są dla mnie ważne. Trochę nadają kierunek moim działaniom. Dziękuję. Serdecznie pozdrawiam. Ola

      Usuń
  10. piękne są te zakładki! ja dotąd zrobiłam tylko jedną, jedyną - na prezent! musze nadrobić i sobie też coś udziergać:) wspaniałe u Ciebie znalazłam inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że znajdujesz tu inspiracje. Dziękuję za opinię. Serdecznie pozdrawiam.Ola.

      Usuń
  11. Śliczne i bardzo oryginalne :). Szczególnie podoba mi się to serduszko, chociaż wszystkie są świetne. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Miło mi bardzo. Serdecznie pozdrawiam. Ola

      Usuń
  12. Qué hermoso todo! Esa flor de separador es preciosa. Coincido contigo en que el crochet da para muchas variantes y nunca se terminan de explorar todas. Besos

    How beautiful everything! That flower is so beautiful!. I agree with you that the crochet gives for many variants and they never finish exploring all. Kisses!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Ana. Thank you for visiting . Your opinion is very important for me, so tahnk you very much. Send you my warm greetings. Kisses to you, dear friend. Ola
      :)

      Usuń
  13. Очень красивые закладки!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Большое спасибо за Ваш визит. Очень хорошо для меня. Спасибо за ваш комментарий. С уважением. Ola.
      :)

      Usuń
  14. Prześliczne zakładki! A moje serce skradła zakładka-róża :) Oby więcej nici do testowania. Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za życzenia, Ania
    PS Sprzedajesz gdzieś swoje szydełkowe cuda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny na blogu. Opinia jest dla mnie ważna. Serdecznie pozdrawiam. Ola

      Usuń
  15. Prześliczne zakładki! Dziękuję za miłe odwiedziny i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Miło mi , że jesteśmy razem. Pozdrawiam Ola

      Usuń
  16. Śliczne zakładki! Bardzo oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzodziękuję za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Nice crafts! Nice Blog!!

    Greetings
    Rose

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Rose, Thank you very much for your visiting. Nice opinion Every opinion is very important to me. Thank you so much. Greetings. Aleksandra

      Usuń
  18. Dear Aleksandra, you do amazing works: the execution is simply perfect, the colours are wonderful and the patterns very creative. Thank you for these nice images!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Daniela. Thank you very much for visiting my blog. Your opinion is important to me, so much. Your handworks are so amazing that I love them. Especially that is the importance. Thank you. Greetings. :)

      Usuń
  19. przy takich zakładkach ciężko będzie skupić się na czytaniu; są urocze i każda zachwyca na swój własny sposób

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciekawą opinię. Może tak być :)
      Serdecznie pozdrawiam
      Ola

      Usuń
  20. Śliczne zakładki ale mi szczególne przypadła do gustu różana. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ważne są dla mnie opinie i uwagi. Z tą liczę się bardzo. Dziękuję za odwiedziny i za komentarz. Ta róża przypadła do gustu wielu moim czytelniczkom. Dziękuję. Serdecznie pozdrawiam :)
      Ola

      Usuń
  21. Przepiękne i bardzo eleganckie zakładki. Czytanie z takim gadżetem staje się jeszcze przyjemniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię. Dziękuję za odwiedziny u mnie. Jest mi bardzo miło. Doceniam. Serdecznie pozdrawiam. Aleksandra

      Usuń
  22. Śliczne zakładki,z takimi akcesoriami, aż chce się złapać za książkę i czytać, czytać ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzatko, bardzo serdecznie dziękuję za odwiedziny, za komentarz. Bardzo doceniam. Serdecznie pozdrawiam. Aleksandra

      Usuń
  23. Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję .
      Serdecznie pozdrawiam.
      Aleksandra

      Usuń
  24. Fajna sprawa, zwłaszcza, że te papierowe zakładki często się zaginają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to prawda. Ta, niciana, jest na baaardzo długo.

      Usuń
  25. Urocze zakładki i piękne zdjęcia 😊

    OdpowiedzUsuń
  26. Z takimi zakładkami czytanie książek staje się jeszcze przyjemniejsze. Wszystkie są bardzo ładne, mnie jednak urzekła ta w kształcie instrumentu muzycznego :)

    OdpowiedzUsuń