Strony

Powłoczka na jasieczek - szydełkiem

Szydełkowa powłoczka na jasiek
 
Dom to miejsce azylu. 

Tu odpoczywamy, relaksujemy się, spędzamy dużo czasu. Ważne jest więc, aby wnętrze było przytulne, miękko i cieplutko urządzone. Bez dyskusji pozostaje kwestia gustu domowników.  Domownicy decydują o stylu, kolorystyce i aranżacji. Odwiedzając krewnych, znajomych widzimy wnętrza ich mieszkań, domów. Są takie, w których czujemy się, niemal, jak u siebie. 
Przytulność wnętrza uzyskać można w różny sposób. Moim zdaniem, dużą rolę odgrywają poduszki i jasieczki. Takie małe, przytulne, miękkie, ozdoby kanap, sof, foteli. Wykonałam szydełkiem powłoczkę na jasiek. 


Szydełkowa powłoczka na jasiek

Powłoczka jest przeznaczona do innego domu.  Wspominam o tym, ponieważ wymierzyłam maleńki jasiek , aby wykonać tę powłoczkę. Ale sama , w domu swoim, nie mam  jaśka w tym rozmiarze. Robótkę wykonałam ściśle wg rozmiaru, ale do prezentacji ( czyli do zdjęć) wypełniłam powłoczkę innym materiałem. 


 Po dokładnym sprawdzeniu zdjęć, stwierdziłam, że należy wykonać jeszcze zdjęcia powłoczki bez wypełnienia. Finalnie powstały zdjęcia tzw. "na płasko" , ale wzór , jakim wykonana jest powłoczka, widać dość dobrze.  Tu wykorzystałam różne opcje aparatu i  wybrałam chwilę, kiedy słońce rozjaśniło wnętrze. 
Daleko mi do profesjonalnych zdjęć, ale nie utyskuję. Metodą prób i błędów wypracowuję swój warsztat fotograficzny.

Szydełkowa powłoczka na jasiek

 
Powłoczkę na jasiek wykonałam szydełkiem.
Użyłam tu nici białych DMC.  
Górna część powłoczki wykonana jest z kilku elementów, połączonych, również szydełkiem.
Kwiatki zrobiłam szydełkiem i połączyłam je z każdym elementem. Nie użyłam tu  igły z nicią. Połączyłam  szydełkiem.

Szydełkowa powłoczka na jasiek z kwiatkami
Szydełkowe kwiaty na powłoczce


Szydełkowe zapięcie powłoczki na jasiek

Dół powłoczki jest wykonany szydełkiem, ściegiem siateczkowym.
Zapięcie powłoczki to zakład, gdzie na jednej części są dziurki do guzików, a na drugiej części są guziki.

Guziki wykonałam również szydełkiem i szydełkiem połączyłam je z powłoczką.

Szydełkowe guziki w powłoczce na jasiek

Boki również połączyłam szydełkiem, a obrzeże ozdobiłam koronką brzegową.
Kwiatki wykonałam z nici DMC, również.

Szydełkowe obrzeże powłoczki na jasiek

Kiedy trafiła do miejsca docelowego, wyglądała tak, jakby była z niego na moment zabrana i właśnie wróciła na swoje miejsce.
To była dla mnie cichutka nagroda. 


Bardzo dziękuję wszystkim moim miłym gościom za zainteresowanie .
Doceniam Wasze prace, opinie i komentarze.
Serdecznie pozdrawiam.
Aleksandra

24 komentarze:

  1. Beautiful pillow, Aleksandra!!! I love the colours and the crochet roses!!! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Mia, thank you very much for your opinion, which is bery important to me. I am happy and thank you for visiting me and devoting your time. I like the moment when I can feel your presence. Kisses . Aleksandra

      Usuń
  2. Bardzo fajna poduszeczka :). A najważniejsze, że idealnie pasuje do nowego domu. Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Przyznaję, że mimo iż miałam rozmiar podusi, to jednak robiłam trochę na wyczucie. Reakcja obdarowanej osoby, była najpiękniejsza.
      Serdecznie pozdrawiam.
      Ola

      Usuń
  3. Poszewka na poduszkę jest śliczna! Bardzo mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Serdecznie pozdrawiam. Ola

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Miła Aniu, bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarz. Z nim- bardzo się liczę. Serdecznie pozdrawiam . Zapraszam. Ola

      Usuń
  5. Masz rację , takie poduszki i jaski w domu nadają mu przytulny i miły azyl :)
    Poszeweczka - Francja elegancja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Przyznam, że najpierw wykonałam kilka powłoczek moim bliskim. Dopiero później zrobiłam do swojego domu. I wnętrza zyskały urokliwą przytulność.
      Serdecznie pozdrawiam.
      Ola

      Usuń
  6. Hi Aleksandra, this work is superb! I like very much the combination of colours and the method for closing on the back :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dear Daniela, thank you very much. It is very nice to see your comments, to feel your support. According to closing on the back, I have always realised that plastic or wooden buttons are not as soft as button made of cotton thread.
      Send you my warm greetings.Kisses. Aleksandra

      Usuń
  7. Cudowna podusia!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Doniu za komentarz. To jest znacząca opinia dla mnie. Serdecznie pozdrawiam.
      Ola

      Usuń
  8. Trop joli !!!!!!!!!
    Bonne semaine !
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merci pour vos commentaires, que je l'accepte pleinement. Il est mignon couleurs, vrai. Revêtement est allé à une jeune fille qui aime un couleurs douces. Merci pour le commentaire authentique, sincère. Au total, je l'accepte. Il est important pour moi. Je vous remercie de votre travail, et la voix de votre belle Ann est que je compte avec lui. Je salue cordialement.
      Aleksandra

      Usuń
  9. Śliczna podusia, z babcinych czasów. Wyobrażam sobie tak urządzony dom. Bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Obdarowana została młoda dziewczyna, która wychowana została w tradycyjnych wartościach. Jej gust był dla mnie drogowskazem. Wnętrze jest takie właśnie- tradycyjne, trochę jak dom babci.... Bardzo ciekawie.
      Pozdrawiam serdecznie.
      Aleksandra

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za opinię.
      Pozdrawiam serdecznie.
      Aleksandra

      Usuń
  11. Rzeczywiście Olu- dodatki nadają naszym wnętrzom charakteru i ciepła. Twoja podusia jest piękna. Pozdrawiam bardzo ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i za komentarz. Serdecznie pozdrawiam.
      Ola

      Usuń
  12. Prześliczna i delikatna. Jestem zachwycona, Twoje prace są zawsze tak starannie wykończone. Brawo!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna jaśiek też bardzo lubię tego typu dodatki w wystroju domu, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń